titelbalk

WeerZonnig, 22°C
Vertrek17:30
Aankomst21:30
Log3726,2 - 3735,7 (9,5 Nm)

Het is prachtig weer, uitzonderlijk mooi voor begin oktober. De kinderen moesten eerst hockeyen en vervolgens zijn we Luuk wezen ophalen en het is al 17:00 als we op de boot zijn. We gaan toch nog weg richting Urk. Er is nauwelijks wind, dus we doen een groot stuk op de motor in de richting waar we Urk vermoeden. Door de lage mist hebben we niet meer dan 2 tot 3 mijl zicht. We eten een broodje tijdens het varen en hijsen daarna toch de zeilen. Met een gangetje van 3 knopen zeilen we op Urk af. Vlak voor zonsondergang meren we vast aan een motorschip langs de kade. De kinderen gaan direct het strand op en wij genieten nog even van het heerlijke nazomerweer.

02okt Urk Gemeentehaven - Lelystad Houtribhaven Spelen en varen

WindZuidoost 2
WeerZonnig, 22°C
Vertrek14:00
Aankomst18:00
Log3735,7 - 3745,2 (9,5 Nm)

Ook vandaag is het prachtig weer en wederom is er vrijwel geen wind. De kinderen spelen op het strand en wij genieten van het zonnetje. Na de luch gaan we toch maar klaarmaken voor vertrek. De wind draait naar het zuiden en is pal tegen, maar toch zeilen we een uurtje heerlijk over het blakke IJsselmeer. Dan gaat toch de motor maar aan, we maken echt geen voortgang meer. In de haven wordt het bijbootje nog even opgeblazen. Luuk vindt het prachtig om een stukje te varen met Robin.

22okt Lelystad Houtribhaven - Enkhuizen Binnenhaven

Windnb
Weernb
Vertrek12:00
Aankomst15:00
Log3745,2 - 3759,5 (14,3 Nm)

23okt Enkhuizen Binnenhaven - Lelystad Houtribhaven Fijne zeiltocht

WindZuidoost 4
WeerZonnig, 15°C
Vertrek13:00
Aankomst16:15
Log3759,5 - 3777,8 (18,3 Nm)

's Morgens gaat eerst de kachel aan en daarna de oven voor heerlijke verse croissants. We doen rustig aan terwijl buiten de temperatuur langzaam stijgt naar aangename temperaturen. Judith wil ook een dagje mee, dus ze heeft de trein van Utrecht naar Enkhuizen genomen. Om 12 uur halen we haar van het station. Na een kopje koffie maken we klaar voor vertrek.
Ook vandaag is het stralend weer met iets meer wind dan gisteren en bovendien moeten we er nu deels tegenin. We komen in de buurt van Urk uit en maken van daaruit een slag naar Lelystad. Judith mag sturen en dat is best lastig als je altijd met helmstok hebt gevaren. Het gaat hard en al gauw komt Lelystad in zicht. We komen onder de hogerwal en ook de wind neemt iets af. We kunnen het laatste stukje uiterst relaxed zeilen. 's Avonds eten we nog met z'n allen aan boord voordat we weer naar huis gaan.